Maandag - vol aan de bak op 3 fronten!! - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu Maandag - vol aan de bak op 3 fronten!! - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

Maandag - vol aan de bak op 3 fronten!!

Door: Harriet en Jarnoud (dacht ik??)

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

30 April 2018 | Hongarije, Tata

Vanochtend gingen we een uur eerder beginnen dan eigenlijk het plan was. Om 7 uur zaten we aan het ontbijt. Daarna zijn we in busjes vertrokken naar de werkzaamheden.

Een groep ging naar de kringloopwinkel. Daar moesten muren uitgebroken worden, vervolgens moesten er lateien ingelegd worden. Tijdens het uitbreken van een muur kwamen we een waterleiding tegen (en een draagbalk). Direct werden de plannen gewijzigd; er komt nu misschien een barretje. Ook is er hard aan het plafond gewerkt. Het oude plafond is eruit gehaald en het nieuwe zit er bijna in. Het boren van de gaten was niet voor iedereen een makkelijke klus (Davy), maar we hebben veel lol gehad. Daan den Breejen heeft tijdens de werkzaamheden gruis in zijn oog gehad, waardoor hij naar het ziekenhuis is gegaan. Daar hebben ze zijn oog schoongemaakt en medicijnen gegeven. Hopelijk knapt hij snel op!

Een andere groep ging onder leiding van Wammes Waggel (Pieter) naar Marcel. Daar zijn we begonnen met het stellen van betonbandjes. De plek waar de schuur moet komen is onkruidvrij gemaakt. Vervolgens zijn er heeeeel veel kruiwagens zand opgegooid. Een deel van de bestrating is gelegd. Dit ging erg vlot.

De laatste groep ging naar DOCK, het jongerencentrum waar we vorig jaar ook zijn geweest. Daar moest ook het een en ander opgeknapt worden. De muur moest verfvrij gemaakt worden, er is laminaat gelegd, de ramen zijn gezeemd en er is een gordijnrails opgehangen.

De hele dag werd er goed voor ons gezorgd. Lea had een lekkere maaltijd gekookt voor de groep van DOCK en bij Marcel thuis. De groep bij de kringloop kreeg een maaltijd van de moeder van de voorganger. De verhalen die we hebben gehoord vandaag over de mensen in en om de kerk en kringloop hebben indruk gemaakt. Naast dat we hier veel kunnen geven, kunnen we ook veel meenemen in onze koffer.

Woensdagavond is de dakKAPEL geopend om 19:30u. Ouders of anderen die willen meebidden zijn van harte welkom (In de Oude School, in Giessen-Oudekerk).

Grt van ons allemaal
Hessel Davy Jarnoud Daan dB Karsten Jorin Wiebe William Daan S Ruth Noemi Anne Fleur Dorith Karine Brent Diederik Geert Pieter Harriet Jorrit en Ronny

• 30 April 2018 - 22:28

Mirjam:

Ziet er goed uit mensen!

• 30 April 2018 - 22:35

Kees En Hilda:

Veel werk verzet vandaag hoor! Leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien.
    Toch nog een veiligheidsbril mee moeten nemen.......
    Succes met alle activiteiten en vergeet niet om te genieten van het mooie weer!

• 30 April 2018 - 22:50

Zwanet:

Lekker bezig!!!!Ga zo door en geniet ervan!

• 01 Mei 2018 - 13:26

Den Breejens:

Alle goeds daar luitjes, we denken aan jullie. Bedankt voor jullie update.

• 01 Mei 2018 - 21:53

Bert Lammers:

Ben onder de indruk van jullie werklust. Wat een Spirit! Zegen bij jullie bezigheden en ontmoetingen! O ja, ontmoetingen... als jullie die hond nog zien, die van de broers, doe 'm de hartelijke groeten van z'n naamgenoot!

• 01 Mei 2018 - 22:40

Nelly Schouten:

Mooi om jullie verslag te lezen. Jullie zijn goed bezig. Er is veel en mooi werk verricht! Super!