Dinsdag..... geen idee .... - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu Dinsdag..... geen idee .... - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

Dinsdag..... geen idee ....

Door: Brent, Anne Fleur en Daan de B

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

01 Mei 2018 | Hongarije, Tata

De ochtend begon weer eens vroeg en de meesten hadden wat meer moeite om er uit te komen, maar om 7 uur zaten we allemaal weer gezellig bij elkaar aan de ontbijttafel. Nog voordat we allemaal konden beginnen met eten had Pieter nog een dagopening voor ons allen. Toen we eenmaal onze buikjes vol hadden mochten we onze wegen gaan naar: de kringloop, het Dock en naar Marcel.

We hebben bij Marcel verschillende dingen uitgevoerd we hebben de fundering gelegd en afgesteld. We hebben ook alvast een begin gemaakt aan de schuur we hebben daarvoor balken op maat gezaagd. De spanten ook nog gemaakt voor het dak. Al met al hebben we hard gewerkt en toch ook nog ver gekomen bij Marcel.

Het Dock begon vanochtend met een tegenvaller vanwege de kalkverf die niet bepaald ‘’wit’’ was geworden in de kelder. Uiteindelijk hebben we eerst de kalk verf er weer afgehaald en met een andere (meer dekkende) verf er voor de zoveelste keer een laag overheen gedaan. Boven is er netjes het laminaat afgerond, als we ons werk aan het einde van de dag evalueerden waren we zeker tevreden over de resultaten.

Het laatste project is de kringloop. Die is opgezet door de moeder van de voorganger uit de Baptisten gemeente. Er worden goederen uit Nederland naar Hongarije gebracht om hier te verkopen. Maar hoe zoiets begint te rollen is zeker door de kracht van God. De eerste muren zijn neergehaald voor meer ruimte in de kringloop. De groepssfeer is heel gaaf. Tussen de middag hebben we gegeten bij de moeder van de voorganger. Het was echt een feest maaltijd met grote kippenbouten en rijst ballen en als toetje zelf gebakken gevulde koeken en chocolade. We zaten bomvol maar toen reden we om een hoek en stonden we midden een krottenwijkje. Het contrast met de feestmaal er voor en de wijk is heel bizar. Na al het werk is verzet en het avondeten. Hebben we een groot kringgebed gehad heel mooi dat moeten we vaker doen in Oudekerk en de gesprekken onderweg naar het huisje zijn zo gaaf hier en daar een traantje. Het delen van de ervaringen en momenten is heel bijzonder. En morgen weer een nieuwe dag dus oogjes dicht en snaveltjes toe.

Grt van ons allemaal
Hessel Davy Jarnoud Daan dB Karsten Jorin Wiebe William Daan S Ruth Noemi Anne Fleur Dorith Karine Brent Diederik Geert Pieter Harriet Jorrit en Ronny

• 02 Mei 2018 - 09:21

Martin Peursem:

Erg leuk om de verslagen te lezen. Jullie doen goed werk daar, respect voor jullie.

• 02 Mei 2018 - 09:50

Annette Van Dijk:

Toppie allen, wat jullie daar presteren. Super leuk om jullie verslagen te lezen. Veel succes en plezier met de verdere werkzaamheden en activiteiten.

• 02 Mei 2018 - 11:14

Mary Korevaar:

Heel mooi om te zien dat er zoveel goed werk gedaan wordt. Ook fijn dat jullie er zelf van genieten.
    Dat er veel contrasten zijn is wel duidelijk, mooi omdat ook met elkaar te delen want alles is niet zo vanzelf sprekend! Veel plezier met elkaar.