Donderdag - vol gas en inspannende ontspanning - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu Donderdag - vol gas en inspannende ontspanning - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

Donderdag - vol gas en inspannende ontspanning

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

04 Mei 2018 | Hongarije, Tata

Het beloofde uitgebreide verslag van gisteren is niet gekomen. Opnieuw zijn we erg snel aan het werk gegaan. Door het uitvallen van 1 bus hebben we een behoorlijke logistieke uitdaging. De andere 2 bussen maken kilometers genoeg.

Gezien de enorme hoeveelheid werk aan de schuur bij Marcel en Lea is er besloten dat er in de ochtend met het normale team wordt gewerkt. In de middag hebben 4 personen doorgewerkt terwijl de rest naar Boedapest is afgereisd.

Het team van de kringloopwinkel is bij de broers van vorig jaar geweest. Het was opnieuw een confrontatie met de werkelijkheid. In een straat met ongelofelijk mooie huizen, groot en sommige voorzien van airco staat het huis van Sigmund en Istwaan. Hun voorhuis is goed maar het achterhuis staat inmiddels op instorten. we hebben een mega berg hout voor hen van het dak gehaald zodat er van de winter lekker gestookt kan worden. Bij het koffiedrinken kwamen we erachter dat we de bekertjes vergeten waren. Maar we mochten gebruik maken van hun koffiekopjes!!! Lekker!!! Even afwassen en drinken maar! Heerlijk gewerkt daar.

In de middag afgereisd naar Boedapest, beetje tegenvaller met het verkeer. We hebben er maar 2,5 uur over gedaan ipv 1 uur. Wel lekker de tijd om rond te kijken. Om 21:00u in het restaurant. Daar sloot de ploeg bouwers samen met Gergö de voorganger aan. Heerlijk gegeten. Op de terug weg naar de auto wordt het opeens stil. Lastig om te zien met je volle maag dat er een paar mensen in de straat proberen te slapen op kartonnen platen.

Het was te laat om naar de Citadel te gaan dus gelijk door naar de camping. Half één waren we daar....en naar bed. Sommige hebben wat extra aanmoediging nodig om naar hun kamer te gaan. Sommige moet je er gewoon met wat geweld in duwen. Deurtje dicht. Snaveltjes toe en welterusten.

#geweldigeklussen #mooiland #teweiniggereedschap #veelveelveelveelveelveelteveelwerk #prachtigeuitdaging #werkplanvoorvandaag #maakhetkleiner #ontmoetingmetelkaar #ontmoetingmetGod #afsluiten #bidden #JEZUS

Grt,
van ons allen

• 05 Mei 2018 - 07:36

Gerard En Betty:

Geweldig wat hebben jullie een werk verzet. Wij zijn super trots op jullie.
    Bedankt voor jullie inzet namens onze gemeente.
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis.