ZONdag, Geef alles weg en je word gelukkiger - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu ZONdag, Geef alles weg en je word gelukkiger - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

ZONdag, Geef alles weg en je word gelukkiger

Door: William met hulp

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

29 April 2018 | Hongarije, Tata

Iedereen ontwaakte rond de klok van 7 uur. Een paar sportievelingen zijn zo’n 7 kilometer gaan hardlopen. De anderen kwamen stuk voor stuk, rustig in beweging. Helaas had Anne Fleur een nare nacht achter de rug gehad en moest ze ziek in het hotel blijven. Om negen uur zijn we opgehaald door de busjes en zijn we naar de baptistengemeente gebracht. Hier zijn we begonnen met een ontbijt.
Toen we het ontbijt achter de kiezen hadden begon de dienst. In de dienst stond het helpen van minder bedeelden centraal. De voorganger was enorm enthousiast maar had ook een enorm directe boodschap. “Spullen die je krijgt zijn er om weg te geven” dat maakt je als mens nog gelukkiger.
Na de dienst was er tijd om wat na te praten over de dienst. Er werd een balletje getrapt, getafeltennist en 30 seconds gespeeld. Ondertussen werd de tafel gedekt en zijn we gaan eten bij de kerk. Dit samen met de complete familie Buchner.

Na het eten vertrokken we richting Esztergom. Hier staat een grote basiliek. Deze konden we van binnen gaan bekijken. Verder is er in Esztergom een kringloop winkel van de voorganger van de dienst. Hier gaan maandag acht van onze jongeren aan de slag. Deze jongeren gaan hier een wand eruit slopen.

Na de bezigheden in Esztergom mochten we weer een uur terug rijden. Onderweg zijn er 20 pizza’s besteld, en heerlijk bij de Donau opgegeten.
We eindigden de avond bij de kerk, hier hebben we nog een kennismakingsquiz gedaan. Met als winnaar Diederik! Hierna snel terug naar de camping. Morgenochtend gaat de wekker om 06:15 want om 7 uur zitten we weer fris aan het ontbijt. En er gaat hard gewerkt worden. Een groep gaat aan de slag bij Marcel met de bouw van een nieuwe schuur. Een groep gaat aan het werk in het DOCK, het jeugdhonk, hier moet laminaat gelegd worden. De laatste groep gaat zoals gemeld aan de slag in de kringloop.

• 30 April 2018 - 13:51

Jan En Corrie:

He luitjes, mooi om van jullie te horen.
    Nuttige klussen aan het doen, met hopelijk een lekker zonnetje.
    Wij vermaken ons wel in de regen.
    Beterschap voor Anne Fleur.