Eerste kamp en bezoek aan het jongenshuis - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu Eerste kamp en bezoek aan het jongenshuis - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

Eerste kamp en bezoek aan het jongenshuis

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

22 Juli 2019 | Hongarije, Tata

Na 2 rustige dagen, waarin we kennis hebben gemaakt met de groep en de omgeving begon vandaag het echte werk. Vandaag zijn we begonnen met het organiseren van het kinderkamp. De wekker moest best vroeg gezet worden, althans voor sommige voelde dat zo. Na het ontbijt vertrokken we richting het kampterrein. Sommige waren al wat eerder vertrokken om alvast de boel op te bouwen.

Toen we bij het kampterrein aankwamen had de opbouwploeg bijna alles al wel opgebouwd en klaar gezet. Dus waren we er helemaal klaar voor om de kinderen te ontmoeten. Het duurde niet lang of de eerste kinderen kwamen al aangelopen. Voor sommige was het eerst nog wat wennen, maar op een gegeven moment ging het wel vanzelf. Vandaag werd het programma geleid door William, Amber en Jasmijn. Met als thema vandaag: altijd welkom aan de hand van het Bijbelverhaal van de verloren zoon. We zijn het programma begonnen met een toneelstukje over dit Bijbelverhaal. Waarbij de volgende rollen aanwezig waren: vader/moeder, verloren zoon, feestgangers en varkens. Omdat we natuurlijk geen echte varkens hadden. Hebben we dit creatief opgelost door middel van zelfgemaakte varkensneuzen. De kinderen vonden het toneelstukje erg leuk om te zien. In Nederland hadden de leiders van vandaag al leuke spelletjes bedacht wat aansluit bij het thema en het Bijbelverhaal. Hier volgt een kleine impressie van de spelletjes die we hebben gedaan. Levend ganzenbord, met zoveel mogelijk mensen op één zeil en het douane spel waarbij de kinderen met breaklights naar de overkant moesten gaan zonder getikt te worden door de douane. Ook was er tussen de spellen door leuk contact met de kinderen. Zo werd er gevoetbald, werden er turnoefeningen gedaan en werden er verschillende gezelschapsspelletjes gespeeld. Tussen de middag hebben we gezellig met de kinderen geluncht. Kortom het was het dus een geslaagde eerste kampdag, waarbij er 15 kinderen aanwezig waren.

Ook is er nog een klein groepje bestaande uit Diederik, Auke en Arlene samen met Henk naar het jongenshuis geweest. In het jongenshuis wonen jongens met een beperking. Henk is hier al vaker geweest. En wilde aan de mensen die met hem mee gingen laten zien wat zijn werk daar precies inhoud. Henk probeert contact te krijgen met de jongens op een manier die bij hun past. Hij doet dit door zich daar te uiten als clown. Diederik, Auke en Arlene mochten hierbij mee kijken en ook mee doen om de jongens te vermaken. Voor hun was dit een bijzondere en mooie ervaring.

Vandaag was een dag met veel indrukken en vooral ook mooie ontmoetingen met verschillende mensen. We zien uit naar de komende dagen. Blijf zeker onze blog volgen, zodat je niets mist van onze reis.

Wordt vervolgt…

Amber, Anne Fleur, Anne, Arlene, Auke, Daan, Diederik, Eva, Hessel, Ilse, Jarnoud, Jasmijn, Jorin, Karsten, Laura, Mathijs, Nienke, Rob, Thirze, Wiebe, William, Henk, Ronny en Jorrit

• 23 Juli 2019 - 04:35

Joop De Bruin:

Ik heb genoten van het mooie verslag.

• 23 Juli 2019 - 09:52

Jolanda Klootwijk:

Leuk om op afstand mee te krijgen wat jullie allemaal doen!