2de dag van het kamp en bezoek aan het jongenshuis - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu 2de dag van het kamp en bezoek aan het jongenshuis - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

2de dag van het kamp en bezoek aan het jongenshuis

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

23 Juli 2019 | Hongarije, Tata

Na de eerste dag van het kamp, waar we kennis gemaakt hebben met de kinderen, kon vandaag de tweede dag van het kamp van start gaan. Na het ontbijt gingen we naar het kampterrein. We waren erg benieuwd of de kinderen weer terug zouden komen. We waren erg blij toen we bijna alle kinderen van gisteren en nog wat nieuwe gezichten zagen verschijnen: in totaal waren er vandaag zo’n 22 kinderen.

We begonnen de dag met het zingen van de Hongaarse versie van ‘mijn God is zo groot’ een aantal van ons probeerden de tekst onder de knie te krijgen, wat toch erg pittig bleek te zijn. Het programma van vandaag was voorbereid door Jorin en Karsten met het thema ‘bouwen op Jezus’ aan de hand van de gelijkenis ‘de wijze en de dwaze bouwer’. Ze maakten dit duidelijk aan de hand van een fragiel bouwwerk van takken en een stevig bouwwerk van steen, inspecteur Auke gaf beide bouwwerken een duwtje, waarna het stevige bouwwerk natuurlijk bleef staan en het fragiele bouwwerk instortte.

Vervolgens moesten de kinderen met materialen, die ze vonden op het terrein, zelf een hut bouwen. De rest van de ochtend is ingevuld met levend ‘jeu des boules’ en veel potjes voetbal en skip-bo en er zijn veel haren ingevlochten. Voor de lunch is er in een grote pan boven het vuur soep gekookt. Iedereen heeft heerlijk gegeten en na het eten zijn we weer verder gegaan met het spelen van veel gezelschapsspelletjes en natuurlijk kon het voetballen ook niet ontbreken. Na het afsluiten met het zingen van liedjes en bidden trakteerde Henk ijsjes, omdat het vandaag zijn verjaardag is. HIJ IS 40 GEWORDEN!! Een felicitatie in de reacties wordt geapprecieerd :)
Na veel lol, voetbal, spelletjes en ontzettend veel knuffels was het een zeer geslaagde 2de dag van het kamp.

Vandaag is er weer een groepje met Henk mee geweest naar het jongenshuis, ook voor de groep van vandaag was het een bijzondere ervaring.

We hopen morgen weer een bijzondere dag te gaan hebben,
Tot morgen!

Amber, Anne Fleur, Anne, Arlene, Auke, Daan, Diederik, Eva, Hessel, Ilse, Jarnoud, Jasmijn, Jorin, Karsten, Laura, Mathijs, Nienke, Rob, Thirze, Wiebe, William, Henk, Ronny en Jorrit

• 23 Juli 2019 - 18:57

Thea Stam:

Erg leuk,jullie verslagen.We kijken er elke dag naar uit! Enne Henk...van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!!

• 23 Juli 2019 - 19:06

Martin Peursem :

Erg fijn om te lezen wat voor mooi en dankbaar werk jullie daar in Hongarije doen. We blijven jullie volgen. Henk van harte gefeliciteerd en welkom bij de club van 40.

• 23 Juli 2019 - 19:08

Cees Ruis:

Wat geweldig om via deze manier jullie dagelijkse reisverslag te ontvangen en de foto's te bekijken. Op de valreep : Henk: gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Veel zegen met jullie verdere activiteiten en verblijf !

• 23 Juli 2019 - 19:34

Remco En Wineke:

Het kan nog net: Henk, van harte gefeliciteerd! Erg leuk om dagelijks te kunnen lezen wat jullie meemaken. Een mooie ervaring rijker!

• 23 Juli 2019 - 19:43

Annewieke :

Leuk om te lezen wat jullie daar doen en beleven. Wat fijn dat de kinderen terug komen en vriendjes en vriendinnetjes mee nemen. Mooi om de blije kindergrzichtjes te zien.Henk vanuit Oudkerk ook gefeliciteerd met je verjaardag..

• 23 Juli 2019 - 20:08

AD En Zwanet:

Lieve Henk: van harte gefeliciteerd!(nog net op de valreep!)
    Ook de rest van de groep de hartelijke groeten. Mooi te lezen wat er allemaal gebeurt!

• 24 Juli 2019 - 03:38

Jennifer:

Wat ontzettend leuk om te zien en te lezen wat jullie doen. Fijn dat er zoveel kinderen komen. Helaas zag ik de mail vanmorgen pas.
    Dus Henk, alsnog van harte gefeliciteerd.

• 24 Juli 2019 - 03:53

Gerrit En Mirjam:

Wat is het toch mooi dat we zo met jullie mee kunnen leven, lezen, bidden en danken!
    Henk nog, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! We zijn benieuwd of de groep je in het Hongaars heeft toegezongen!

• 24 Juli 2019 - 04:00

Jeanine Strop:

Wat een leuke, leerzame dag weer. En toch bijzonder dat er zo veel kinderen zijn ! Zelfs nieuwe gezichten !
    En Henk, gefeliciteerd met deze ‘hoge’ leeftijd !! Welkom bij de club...

• 24 Juli 2019 - 07:46

Corry Bolder:

Henk, nog van harte gefeliciteerd en Zegen op je mooie werk.

• 24 Juli 2019 - 14:29

Gerard Stolk:

Wat mooi dat we zo kunnen meeleven met alles wat jullie daar doen. Prachtig hoor. Succes

• 24 Juli 2019 - 16:38

Diaconale Jongerenreis 2018 In Hongarije:

Bedankt voor al jullie mooie reacties!!!

• 24 Juli 2019 - 18:00

Cor En Hillie Den Best En:

Henk van harte gefeliciteerd met je 40ste verjaardag. Beste allemaal, geniet van de mooie ervaringen die jullie met elkaar beleven. Vaak niet onder woorden te brengen, maar wel vormend voor jullie verdere leven.

• 25 Juli 2019 - 11:23

Jonathan Romijn :

Mooi om te lezen! Henk, gefeliciteerd!