Afscheid - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Tata, Hongarije van Diaconale jongerenreis 2018 Hongarije - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Ronny

Blijf op de hoogte en volg Diaconale jongerenreis 2018

26 Juli 2019 | Hongarije, Tata

Vandaag hebben we het kinderkamp afgesloten. Mooi programma weer rondom het thema "vergeving". William heeft opnieuw het Bijbelverhaal verteld. Dit keer de kern van het evangelie, het lijden, sterven én opstanding van Jezus. Daarna werd het een feestje. Heerlijke baksels gekregen van een paar ouders. Heerlijke hotdogs gegeten. Feest slinger gemaakt met dankpunten voor deze week. Om 12:30u werden de kinderen opgehaald. Ze kregen een prachtige foto van hen zelf mee, een groepsfoto's en wat kleine presentjes (bedankt thuisfront!!!).

Afscheid nemen is niet zo makkelijk. Niet voor ons maar ook niet voor hen. Daarna......grrrrrrrrrr……...alles opruimen -> naar de kerk -> weer opruimen -> en nu lekker op de camping. Vanavond sluiten we de dag af bij Jarmo en Pirjo.

O, ja onze vlucht werd deze morgen ook nog geannuleerd, gelijk gedoe natuurlijk - hoe moet dat - wanneer gaan we nu - hoe moet ik inchecken - blijven we nog een week, lekker!!. Maar morgen vliegen we om 9:20u weg vanaf Boedapest, via Frankfurt (weer eens wat anders) en dan zijn we om 13:50 op Schiphol.

Even een kort verslag want er moet nog iets geregeld worden. Misschien later nog een uitgebreider verslag. We kijken terug op een zeer bijzondere week. We zijn benieuwd wat al de deelnemers thuis delen van deze reis. We zijn begonnen met 2 vragen: Waar heb je God aan het werk gezien? en Op welke manier zet jou dat in beweging de komende tijd? Vanavond zullen we naar elkaars antwoorden luisteren. We zullen de avond afsluiten met gebed, brood en wijn. We hopen opnieuw een piketpaal te slaan in onze levens!

(O, ja als er taal- en stijlfouten in staan dan komt dat door de vermoeidheid ;-)

• 26 Juli 2019 - 12:30

Gerard Stolk:

Heel veel waardering voor wat jullie daar hebben mogen doen.
    We hopen snel jullie verhale te horen.

• 27 Juli 2019 - 05:10

Jennie Van Wijngaarden:

Veilige reis naar huis. Ik heb jullie verslagen met dezelfde verwondering gelezen als destijds de verhalen van Gert Jan en leen toen die begin januari dit jaar een zending naar Hogarije brachten. Dezelfde namen. Wat een geweldig werk hebben jullie door God daar mogen doen. Levenslessen voor de rest van jullie leven. Bewaar en overdenk ze goed. Het leert ons telkens weer hoe dankbaar we mogen zijn voor de plaats waar wij geboren zijn, en voor de mogelijkheden die we krijgen om daar een helpende en geestelijk hand te geven.